Verjaardag Guatemalteekse stijl

Benodigdheden

1 Taart (om te eten)
1 Taart (niet om te eten, liefst 1 die zo plakkerig mogelijk is)
1 Jarige, vers geknipt
3 Belgische huisgenotes
1 Nederlandse huisgenoot
1 Nederlandse huisgenote
3 aan snoep verslaafde kinderen
2 ouders van je gastgezin
1 neefje van het gastgezin die thuis niets heeft
voldoende avocado´s voor de guacamole
frijoles (bruine bonen)
3 kilo snoep
1 grote piñata van Ior van Winnie de Pooh
1 knuppel of stok
3 ludieke cadeaus (scheerschuim, beschreven onderbroek en chemische cornflakes)
2 minder ludieke maar nog steeds leuke cadeaus (tas van Guatemala-coffee en een fles bacardi)
1 one-man band voor in Rikki´s bar
handvol andere vrienden / kennissen
servetten om de taart uit je gezicht te vegen
6 maal het liedje ´feliz cumpleaños´

Bereidingswijze

1. Sta vroeg op, vind ballonnen op je deur en op de ontbijttafel, vergezeld met een knutselwerkje van huisgenoten en de kinderen, met plaatjes van schaarsgeklede dames. Laat vervolgens door je zingen door Silvia en Sofia (moeder en jongste dochter).

2. Geef ´s ochtends Engelse les aan groep 6, 7 en 8 en laat twee keer voor je zingen

3. Probeer tussen de middag met een dramatische internetverbinding te skypen met je zus en ouders. Lunch vervolgens Peppian, een lokaal gerecht en laat nog een keer voor je zingen, dit maal door je Vlaamse huisgenotes.

4. Assisteer ´s middags bij computerlessen (zoals je dat 3x in de week ´s middags doet) en geef vervolgens les aan een groepje volwassenen uit het dorp waar de school is gevestigd.

5. Kom ´s avonds redelijk moe thuis

6. Geniet van de barbecue: heerlijk gemarineerd rundvlees met tortilla´s, taco-achtige dingen, verse guacemole en frijoles-puree.

7. Blaas de kaarsjes op de taart in 1x uit, nadat er weer eens voor je is gerzongen. Laat je ´verrassen´ door je gastgezin die een extra taartje speciaal voor jou heeft gekocht om ´op te eten´.

8. Neem een hap van dit extra taartje en laat met grof geweld je gezicht erin duwen.

9. Zorg dat er een flinke plak taart aan je wenkbrauw, voor je linkeroog hangt.

10. Eet de echte taart en ontvang de toffe cadeaus!

11. Mep Ior aan gort met de kinderen

12. Eet teveel.

13. Ga uit en ontvang nog wat cadeaus, dans met een vervelende hippie wat je niet wil, maar waar je je wel verplicht toe voelt omdat zij bij de one-man band ´happy birthday´ heeft aangevraagd.

14. Ga moe en voldaan naar bed.

ONTHOUD WEL: Zorg dat je op bijna elke foto die er van je genomen wordt, overdreven blij met je duimen omhoog opstaat! (vergeet overigens niet, net als ik, voordat je iets gaat posten op je site, de foto´s te vragen aan al je huisgenoten)

Rogier

Ha gelukkig, volgens mij heb je een top-verjaardag gehad! Begon me al schuldig te voelen dat we zo laat waren met ons cadeau :p

Arnout

Dat recept lijkt me wel wat, eens kijken of ik die benodigdheden bij elkaar kan gaan sprokkelen...

Maria

Zo Jaap, dat was een "volle" dag/avond voor je.
En wel heel apart om zo je verjaardag te vieren, wij hebben er s'avonds maar een glaasje op gedronken.

Ad

Ha die Jaap

Er is niet alleen taart aan je snuit blijven hangen! Mooi feestje toch? gewoon gelaten ondergaan en denken, ze bedoelen het allemaal goed toch; have fun in je laatste 'werk'week en groeten.

Stefan

Altijd die hippies ;) Nog gefeliciteerd! Maar klinkt als een mooie verjaardag. Volgend jaar weer in het pittoreske Bennekom.

Jose

Wel een duidelijke beschrijving van je verjaardag ;) Maar is wel apart om zo een keertje je verjaardag te vieren :P Maar vast wel toch erg leuk!
Gefeliciteerd
X Jose